O implante coclear como ferramenta de desenvolvimento linguístico da criança suarda
DOI:
https://doi.org/10.7322/jhgd.38580Palavras-chave:
deficiência auditiva, implante coclea, . surdez, língua de sinais.Resumo
Na surdez neurossensorial, as células ciliares da cóclea estão reduzidas ou destruidas. Na perda profunda e na severa, os aparelhos de amplificação são pouco eficazes. O implante coclear é uma prótese eletrônica computadorizada que estimula diretamente o nervo auditivo na cóclea, desempenhando a função das células ciliares. É indicado em adultos com perda neurossensorial bilateral profunda, ocorrida na fase pós-lingüística (após 2 a 4 anos de idade), mas por menos de dez anos, e que não se beneficiam de aparelhos de amplificação. E também indicado a crianças de 2-17 anos com perda auditiva neurossensorial bilateral profunda ocorrida na fase prélingüistica (i.e., antes da aquisição da linguagem oral, de 2-4 anos de idade), ou pos-lingüística, mas desde que há menos de seis anos. Mas só é indicado para crianças após programa de reabilitação auditiva de seis meses com adaptação de aparelhos de amplificação que tenha fracassado em produzir reconhecimento de palavras em conjuntos fechados de sentenças. O implante multicanal auxilia na leitura labial e pode produzir compreensão auditiva independente dela. O artigo fornece informações técnicas sobre o aparelho, suas indicações e contra-indicações, procedimentos de avaliação prévia, de implante cirúrgico, de programação do processador da fala, e de reabilitação pós-implante. Discute beneficies e limitações do implante, e ali erece recomendações práticas e informações sobre sua disponibilidade no Brasil.Referências
Advanced Bionics Corporatio. Clarion press releases. Disponível em: http://www.cochlearimplant.com/bionic.html.
Medicine Electronics. Information for prospectivepatients. Disponível em: http://www.medel.com/patient.html.
Medicine Electronics. Librarv. Disponível em: http://www.medel.com libray.html.
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
CODE OF CONDUCT FOR JOURNAL PUBLISHERS
Publishers who are Committee on Publication Ethics members and who support COPE membership for journal editors should:
- Follow this code, and encourage the editors they work with to follow the COPE Code of Conduct for Journal Edi- tors (http://publicationethics.org/files/u2/New_Code.pdf)
- Ensure the editors and journals they work with are aware of what their membership of COPE provides and en- tails
- Provide reasonable practical support to editors so that they can follow the COPE Code of Conduct for Journal Editors (http://publicationethics.org/files/u2/New_Code.pdf_)
Publishers should:
- Define the relationship between publisher, editor and other parties in a contract
- Respect privacy (for example, for research participants, for authors, for peer reviewers)
- Protect intellectual property and copyright
- Foster editorial independence
Publishers should work with journal editors to:
- Set journal policies appropriately and aim to meet those policies, particularly with respect to:
– Editorial independence
– Research ethics, including confidentiality, consent, and the special requirements for human and animal research
– Authorship
– Transparency and integrity (for example, conflicts of interest, research funding, reporting standards
– Peer review and the role of the editorial team beyond that of the journal editor
– Appeals and complaints
- Communicate journal policies (for example, to authors, readers, peer reviewers)
- Review journal policies periodically, particularly with respect to new recommendations from the COPE
- Code of Conduct for Editors and the COPE Best Practice Guidelines
- Maintain the integrity of the academic record
- Assist the parties (for example, institutions, grant funders, governing bodies) responsible for the investigation of suspected research and publication misconduct and, where possible, facilitate in the resolution of these cases
- Publish corrections, clarifications, and retractions
- Publish content on a timely basis