AN EMPIRIC STUDY ON THE STORE IMAGE DIMENSIONS IN THE RETAIL SHOE SECTOR

Authors

  • Tarsis Souza Silva Universidade de São Paulo
  • Janaina de Moura Engracia Giraldi Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade de Ribeirão Preto (FEA-RP), Universidade de São Paulo (USP)
  • Helenita R. da Silva Tamashiro Faculdade de Ciências Gerenciais de São Joaquim da Barra e da Faculdade Reges de Ribeirão Preto

DOI:

https://doi.org/10.5700/issn.2177-8736.rege.2012.49847

Keywords:

Store Image, Retail, Satisfaction, Footwear Sector.

Abstract

Considering that the store image is an important marketing tool, which makes possible to identify the attributes with larger influence on  consumers' satisfaction, the objective of the present research was to identify the image that consumers possess of a shoe store. The focus is to present the image that consumers have a shoe store. The study begins with a brief discussion on the retail footwear, starting soon after, a review of store image and its components and measurement scales. Thus, an empiric research was accomplished, through a descriptive approach, with the application of structured questionnaires. The target population was defined as being the customers of a shoe store in the city of São Sebastião do Paraíso (MG), whose sample was constituted by 123 respondents. In the data analysis, the factorial analysis was applied to identify the store image dimensions.  As a result, seven factors of store image were obtained, that were nominated like this: assortment, convenience, reputation, price, atmosphere, layout and service. With this research’s results, it is believed that professionals and theoretical of the retail sector can better understand the role of the store image construct.

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Author Biographies

  • Tarsis Souza Silva, Universidade de São Paulo

    Pós-graduado em Marketing Estratégico pelo Centro Universitário de Franca (Uni-Facef) – Franca-SP, Brasil.

    Bacharel em Administração pela Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade de Ribeirão Preto (FEA-RP), da Universidade de São Paulo.

  • Janaina de Moura Engracia Giraldi, Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade de Ribeirão Preto (FEA-RP), Universidade de São Paulo (USP)

    Professora Doutora da Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade de Ribeirão Preto (FEA-RP), Universidade de São Paulo (USP) – Ribeirão Preto-SP, Brasil.

    Doutora e Mestre em Administração pela Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade (FEA) da Universidade de São Paulo (USP).

    Master of Science in Marketing pela Katholieke Universiteit Leuven (KULeuven, Bélgica)

  • Helenita R. da Silva Tamashiro, Faculdade de Ciências Gerenciais de São Joaquim da Barra e da Faculdade Reges de Ribeirão Preto

    Professora da Faculdade de Ciências Gerenciais de São Joaquim da Barra e da Faculdade Reges de Ribeirão Preto– Ribeirão Preto-SP, Brasil.

    Doutoranda em Administração pela Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade (FEA) da Universidade de São Paulo (USP).

    Mestre em Administração pelo Centro Universitário de Franca (Uni-Facef)

Issue

Section

Economia das Organizações

How to Cite

AN EMPIRIC STUDY ON THE STORE IMAGE DIMENSIONS IN THE RETAIL SHOE SECTOR. (2013). REGE Revista De Gestão, 19(1). https://doi.org/10.5700/issn.2177-8736.rege.2012.49847