Sotaques: Style and Ethnicity in a Brazilian Folk Drama
DOI:
https://doi.org/10.11606/rm.v3i2.55044Resumo
Since its first presentation in the Eighteenth Century (ca. 1780) during the so-called "Civilização de Couro" period when the cattle raising was at its peak in Brazil, Bumba-meu-Boi continues to evolve, in spite of persecution by those in authority, by adapting to changes in social fabrics. This paper argues that Bumba-meu-Boi was created by the African slave in colonial Brazil. This assertion is sustained by several facts, primarily, the function for which the drama was created, to serve as a vehicle of social control used to denounce and to ridicule slave owners during colonial Brazil. Other styles which came into existence at later periods were created by other races of the population in imitation of the African by maintaining the story line of the play and its dramatization without necessarily adhering to the original raison d'être. Each of the new styles incorporated features which reflected its ethnic identity.
Downloads
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 1992 Kazadi wa Mukuna
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).