From identity consumption to consumption identity – on what to do about differences
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-7714.no.2004.51395Keywords:
consumption, cultural identities, communication theoryAbstract
This work investigates the process of constitution of identity in contemporary consumer society, comparing different theoretical approaches and verifying the relevance of these analyzes in the characterization of consumption as an area of demarcation of difference. Discusses the possibility of thinking the difference as the fundamental element of identity in the contemporary world and see it as an operator and producer of individual subjectivity.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2004-06-30
Issue
Section
ARTICLES
License
Proposta de Aviso de Direito Autoral Creative Commons
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution CC Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.
How to Cite
From identity consumption to consumption identity – on what to do about differences. (2004). Novos Olhares, 13, 48-56. https://doi.org/10.11606/issn.2238-7714.no.2004.51395