Day nursery: development or survival?
DOI:
https://doi.org/10.1590/S0103-65642004000200006Keywords:
Child day care, Childhood developmentAbstract
This paper presents the results of a research of the service offered by the day nursery belonging to the Rio-Creches Program of the Municipality of Rio de Janeiro, comprising 819 families. The scope of the investigation was to reflect on the role of this institution, its contributions and limitations for the child education. The results emphasize the day nursery social relevance as institutional reference for the child development, in contrast to the merely economic and political needs of the society.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2004-01-01
Issue
Section
Original Articles
License
Todo o conteúdo de Psicologia USP está licenciado sob uma Licença Creative Commons BY-NC, exceto onde identificado diferentemente.
A aprovação dos textos para publicação implica a cessão imediata e sem ônus dos direitos de publicação para a revista Psicologia USP, que terá a exclusividade de publicá-los primeiramente.
A revista incentiva autores a divulgarem os pdfs com a versão final de seus artigos em seus sites pessoais e institucionais, desde que estes sejam sem fins lucrativos e/ou comerciais, mencionando a publicação original em Psicologia USP.
How to Cite
Day nursery: development or survival?. (2004). Psicologia USP, 15(3), 103-116. https://doi.org/10.1590/S0103-65642004000200006