The tutelary way of thinking in the education of the popular groups in Brazil
DOI:
https://doi.org/10.1590/S0103-65642008000400007Keywords:
Equal education, Social issues, Educational policy, Politics (Brazil)Abstract
This article focus on the tutelary way of thinking still rooted in the Brazilian political culture, which causes perpetuation of an education that excludes the poor people. It describes the importance of an emancipating action.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2008-12-01
Issue
Section
Dossier
License
Todo o conteúdo de Psicologia USP está licenciado sob uma Licença Creative Commons BY-NC, exceto onde identificado diferentemente.
A aprovação dos textos para publicação implica a cessão imediata e sem ônus dos direitos de publicação para a revista Psicologia USP, que terá a exclusividade de publicá-los primeiramente.
A revista incentiva autores a divulgarem os pdfs com a versão final de seus artigos em seus sites pessoais e institucionais, desde que estes sejam sem fins lucrativos e/ou comerciais, mencionando a publicação original em Psicologia USP.
How to Cite
The tutelary way of thinking in the education of the popular groups in Brazil. (2008). Psicologia USP, 19(4), 487-493. https://doi.org/10.1590/S0103-65642008000400007