THE EACH IN THE INTERNATIONAL YEAR OF PLANET EARTH – IYPE
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v5i0p31-35Keywords:
International Year of Planet Earth. Earth System Science Education. Environmental Education.Abstract
The activities of the International Year of Planet Earth – IYPE, according to the program originally promoted by UNESCO, presents two main subjects: Science and Divulgation, and the purposes should be reaching the mains goals, as well as promoting in the society reflexive thinking about Earth occupation and use. The goal of the researchers was the participation of the School of Arts, Sciences and Humanities in the International Year of Planet Earth – IYPE, suggested by IUGS and UN, with activities done between the years of 2007 and 2009, with emphasis in 2008. The project involved lots of activities with different “actors” in the geographic scenario where EACH is located, from graduation students to local population, even administrative employers and teachers that work in EACH. Thus, lectures, expositions, symposia, field trips, among others, were some of the activities that sought discussing, thinking and proposing a new point of view as far as Earth occupation and use are concerned.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).