Placing the photographic image in contemporary Spanish photocine

Authors

  • Fernando de Tacca Unicamp

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-7114.sig.2013.59954

Keywords:

Spanish cinema, photographic, photocine.

Abstract

The article analyzes three recent films produced in Spain which the photographic gains movement in the picture to consider today like a new category, as photocine. The films analyzed are: Unas fotos en la ciudad de Sylvia (Luis Guerin, 2007, 67’); El Pabellón Alemán (Juan Millares, 2009, 14’); and El Baobab de piedra (Marco Potyomkin, 2010, 86’).

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Fernando de Tacca, Unicamp
    Professor livre-docente na Universidade Estadual de Campinas. Contemplado com o Prêmio Marc Ferrez de Fotografia (Funarte, 1984/2010) e com a Bolsa Vitae de Artes 2002. Em 2006, recebeu o Prêmio Zeferino Vaz de Reconhecimento Acadêmico e ganhou o Prêmio Pierre Verger de Ensaio Fotográfico (Associação Brasileira de Antropologia). Durante 2011 esteve na Espanha, com bolsa de pesquisa no exterior da Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo. Atualmente é pesquisador do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico. Criador e editor da revista Studium desde 2000: www.studium.iar.unicamp.br. 

Published

2013-06-11

How to Cite

Placing the photographic image in contemporary Spanish photocine. (2013). Significação: Journal of Audiovisual Culture, 40(39), 140-166. https://doi.org/10.11606/issn.2316-7114.sig.2013.59954