Production of knowledge and research traditions in the Faculty of Philosophy, Sciences and Letters - USP (1934-1968)
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1980-4466.v0i20p159-194Keywords:
History of science, Universidade de São Paulo, Cultural heritageAbstract
This paper’s objective is to present the first results obtained by the Scientific and Academic Memory: Document Preservation of Faculty of Philosophy, Sciences and Letters of USP (1934-1968) project, approved in USP Memory Notice 2012, by the Culture and Extension rectory. This project aims to characterize the research traditions from the first decades of the Faculty of Philosophy, Sciences and Letters, created in 1934, to the university reform of 1969. This article presents the analysis of different theses and dissertations presented on the faculty’s various scientific fields, after the search for what we call “scientific genealogies”, a way to track the guiding teachers and their students. This way, we intend to see which students remained at the university and, in turn, have become mentors in their respective fields.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
- Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho on-line (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).