Urban memories of Iguape-SP project: a heritage education experience from the Urban Geography Laboratory of the University of São Paulo
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1980-4466.v14i27espp211-232Keywords:
Cultural heritage, Heritage education, Social memoryAbstract
This text intends to present some results of the Urban Memories of Iguape-SP Project, developed in 2011. The cultural and extension action of the Geography Department of the University of São Paulo aimed to involve the community of the city of Iguape in the valorization of the memories and cultural heritage, as well as to record and document the memory of different social groups living in that space to give visibility and socialize popular knowledge, strengthening the link between communities and their heritage and encouraging social participation in their protection. For that, a dialogical conception of patrimonial education was used, linked to the one proposed by Paulo Freire, in which critical awareness is sought, that which inserts the subject as a subject of the world, therefore, as a liberating education.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
- Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho on-line (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).