Os preteridos e os preferidos

sinal dos tempos da educação

Authors

  • Ausonia Donato Colégio Equipe
  • Monique Borba Cerqueira Instituto de Saúde

DOI:

https://doi.org/10.5935/0103-4014.20180030

Keywords:

Educational process, Ethics, Liberty

Abstract

A scenario of major inconsistency is reaching Brazilian educational levels. It is necessary to invest in educational infrastructure, teachers’ careers, and the mechanisms of social control, while encouraging the participation of families and the community. It is, however, crucial to give centrality to the ethical, political and pedagogical aspects that are capable of favoring the freedom to teach and to learn, striving for an effective policy of transformation of the individual.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Ausonia Donato, Colégio Equipe

    é educadora, mestre e doutora em Saúde Pública, diretora do Núcleo de Formação e Desenvolvimento Profissional do Instituto de Saúde e diretora pedagógica do Colégio Equipe.

  • Monique Borba Cerqueira, Instituto de Saúde

    é pesquisadora científica do Instituto de Saúde, mestre em Sociologia (Unicamp), doutora em Movimentos Sociais e Políticas Sociais (PUC/SP), pós-doutorado em Ciências Sociais (PUC/SP)

Published

2018-12-11

Issue

Section

Ensino de Humanidades

How to Cite

Donato, A., & Cerqueira, M. B. (2018). Os preteridos e os preferidos: sinal dos tempos da educação. Estudos Avançados, 32(93), 63-75. https://doi.org/10.5935/0103-4014.20180030