Construção ativa do conhecimento: experiência em um Centro Universitário de São Paulo, SP.

Authors

  • Maria Eliza Gonzalez Manso Pontifícia Universidade Católica de São Paulo Centro Universitário São Camilo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2525-376X.v2i3p151-157

Keywords:

Active Learning. Medical Education. Professional Curriculum

Abstract

Train medical professionals with more humanistic and critic profile, who are responsible for the subject that demand them at a time of suffering, that looks back as the health needs of this subject and that is committed to the people they work for is the current challenge of medical courses. New curriculum guidelines are being put to the graduations in this area, highlighting the importance of active construction of knowledge and incorporating active learning technologies. This report refers to an experience that is considered successful in the active construction of student knowledge in curricula not always valued by newcomers as necessary for their technical and instrumental training.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Maria Eliza Gonzalez Manso, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo Centro Universitário São Camilo
    Doutora em Ciências Sociais PUCSP, Pós-graduada em Docência em Saúde UFRGS, Médica. Docente de Gerontologia da Coordenadoria Geral de Especialização, Aperfeiçoamento e Extensão da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Cogeae-PUC-SP, e de Medicina do Centro Universitário São Camilo, SP

Published

2017-12-22

Issue

Section

Reports

How to Cite

MANSO, Maria Eliza Gonzalez. Construção ativa do conhecimento: experiência em um Centro Universitário de São Paulo, SP. Revista de Graduação USP, São Paulo, Brasil, v. 2, n. 3, p. 151–157, 2017. DOI: 10.11606/issn.2525-376X.v2i3p151-157. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/gradmais/article/view/123821.. Acesso em: 19 may. 2024.