A critique of economy information in the age of digital media
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-7714.no.2015.102233Keywords:
Political economy of information, Digital media, Information societyAbstract
With the new information technologies as its focus, this article offers a
brief critical interpretation of how the economy, technology, communication and
society have been upturned in the early years of the twenty-first century. It argues
that two intersecting dynamics define the new reality: permanent technological
innovation in the ways communication and information are generated and
distributed; and economic trends directed towards transforming significant
aspects of knowledge, culture and communication, reduced to their digital forms,
into products aimed at a global, competitive market which is full of new growth
potential. The process which is increasingly called the “informationalization” of
society accentuates the commodification of those areas, henceforth populated by
concepts such as creativity, innovation and competitiveness.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Proposta de Aviso de Direito Autoral Creative Commons
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution CC Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.