Communication, social networks and challenges of the interculturality in the contemporary society: IAC and Adidas cases

Authors

  • Marcelo da Silva Universidade Metodista de São Paulo Universidade Federal do Maranhão
  • Katarini Giroldo Miguel Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
  • Jéssica de Cássia Rossi Universidade Sagrado Coração. Cursos de Relações Públicas, Jornalismo e Publicidade

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2014.139254

Keywords:

, Communication. Organizational communication. Intercultural. Social networks.

Abstract

The article discusses the intercultural communication challenges for contemporary organizations in a largely globalized society, that confuse information and communication on digital platforms and manifest the cultural differences. Two cases was analyzed with exploratory  and descriptive focus to illustrate this concepts. The worker of the IAC organization that issued racist comments on a social network and the Adidas who had to withdraw products, after  prosecution of sex appeal made by Brazilian consumers.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Marcelo da Silva, Universidade Metodista de São Paulo Universidade Federal do Maranhão
    Doutorando em Comunicação Social pela Universidade Metodista de São Paulo (Umesp). Mestre em Comunicação pela Universidade Estadual Paulista (Unesp-Bauru). Graduado em Relações Públicas pela Unesp-Bauru. Professor da Universidade Federal do Maranhão (UFMA).
  • Katarini Giroldo Miguel, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
    Doutora em Comunicação Social pela Universidade Metodista de São Paulo (Umesp). Mestre em Comunicação pela Unesp-Bauru, (Umesp). Graduada em Jornalismo pela Universidade do Sagrado Coração (USC), Bauru. Professora adjunta de Jornalismo na Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS).
  • Jéssica de Cássia Rossi, Universidade Sagrado Coração. Cursos de Relações Públicas, Jornalismo e Publicidade
    Doutoranda em Ciências Sociais na Unesp-Marília. Mestra em Comunicação pela Universidade Estadual Paulista (Unesp-Bauru). Graduada em Relações Públicas pela Unesp-Bauru. Professora dos cursos de Relações Públicas, Jornalismo e Publicidade da Universidade Sagrado Coração (USC), Bauru.

Published

2014-12-24

How to Cite

SILVA, Marcelo da; MIGUEL, Katarini Giroldo; ROSSI, Jéssica de Cássia. Communication, social networks and challenges of the interculturality in the contemporary society: IAC and Adidas cases. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 11, n. 21, p. 235–246, 2014. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2014.139254. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139254.. Acesso em: 12 jun. 2024.