A função das Relações Públicas e a prática comunicacional nas organizações

Authors

  • Margarida Maria Krohling Kunsch Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2004.138874

Keywords:

Organizations. Public relations. Organizational communication. Public relations and organizational communication research.

Abstract

In order to understand the process of organizational communication practices and the role of Public Relations within this context, the author conducted a field research with samples of public organizations, private organizations, and non-governmental organizations. The answers and testimonies obtained accurately express the national communicational reality. A valorization of communication is perceived, however it is a long way until this area becomes strategic in all organizations.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Margarida Maria Krohling Kunsch, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

    Mestre, doutora e livre-docente em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Professora e Pesquisadora dessa mesma instituição, coordenadora de curso de Pós-Graduação (lato sensu) 

Published

2004-06-11

How to Cite

KUNSCH, Margarida Maria Krohling. A função das Relações Públicas e a prática comunicacional nas organizações. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 1, n. 1, p. 120–139, 2004. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2004.138874. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138874.. Acesso em: 19 may. 2024.