Os Primeiros cartazes geométricos brasileiros
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2317-2762.v0i6p60-70Abstract
The strong industrialization that took place in the city of São Paulo in the 1950s brought about transformations in the artistic and cultural milieu - the founding of museums (MASP and MAM), the introduction of an international exhibition of fine arts (Bienal) and the creation of the first design course Of the country (IAC) - eventually determining the adoption of geometric abstraction as a graphic language in the posters of renovating eventsDownloads
References
AMARAL, Aracy A. Projeto Construtivo Brasileiro na Arte: 1950-62. Rio de Janeiro: Museu de Arte Moderna; São Paulo, Pinacoteca do Estado, 1977.
AMARANTE, Leonor. As Bienais de São Paulo, 1951-1987. São Paulo: Projeto, 1989.
BARDI, Pietro Maria. Exci rsão ao Território do Desicin. São Paulo: Banco Sudameris, 1986.
BARDI, Pietro Maria. História do MASP. São Paulo: Instituto Quadrate, 1992.
BARNICOAT, John. Los caiteles: su historia y lenguage. Barcelona: Gustavo Gili, 1972.
BELLUZZO, Ana Maria de Morais. Waldemar Ccrdeiro: uma aventura da razão. São Paulo: Museu de Arte Cortemporânea, 1986.
DURAND, José Carlos. Artes plásticas arquitetura e classe dirigente no Brasil, 1955/1985. São Paulo, Perspectiva/EDUSP, 1989
GODINHO, Margarida, Cirhtra. Gráfica: arte e indústria no Brasil. São Paulo: Bandeirante 1991.
LOURENÇO, Maria Cecília. Maioridade no Moderno em São Paulo/ anos 30 e 40. São Paulo, Faculdade de Arquitetura e Urbanismo- USP, 1990 (Tese de doutoramento).
MOLES, Abraham. O Carl az. São Paulo, Pespectiva, 1978.
ZANINI, Walter (org.) História Geral da Arte no Brasil. Instituto Walter Moreira Salles, 1983. 2v.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
DIADORIM - Diretório de Políticas Editoriais