The"Hanoi Tower" and the construction of knowledge
DOI:
https://doi.org/10.1590/S1678-51771991000100012Keywords:
Knowledge Theory, Cognitive processes, Educational psychology, Jean PiagetAbstract
The article presents the illustration of the author and participants' experience on the psychopedagogy Laboratory under his coordination. The experience consists on the use of games for the analysis (theoretical and educational) of terms of significance for the knowledge process (with emphasis on the Portuguese Language or Mathematics learning problem). The example here presented refers to the game or puzzle"Hanoi Tower" and through it the author analyses some aspects considered by Piaget in his knowledge theory.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
1991-01-01
Issue
Section
Report on Experience
License
Todo o conteúdo de Psicologia USP está licenciado sob uma Licença Creative Commons BY-NC, exceto onde identificado diferentemente.
A aprovação dos textos para publicação implica a cessão imediata e sem ônus dos direitos de publicação para a revista Psicologia USP, que terá a exclusividade de publicá-los primeiramente.
A revista incentiva autores a divulgarem os pdfs com a versão final de seus artigos em seus sites pessoais e institucionais, desde que estes sejam sem fins lucrativos e/ou comerciais, mencionando a publicação original em Psicologia USP.
How to Cite
The"Hanoi Tower" and the construction of knowledge . (1991). Psicologia USP, 2(1-2), 125-129. https://doi.org/10.1590/S1678-51771991000100012