Abstracted Intelligence, Silenced Children: The Evaluations of Intelligence.
DOI :
https://doi.org/10.1590/psicousp.v8i1.107579Mots-clés :
Intelligence. Evaluation. Academic failure. Education. Health.Résumé
The intelligence tests, which essentially portray the classification of people, are related to the concept of eugenism. Within these tests, Psychology establishes parameters of their fundamental clinical reasoning, through the necessity of abstracting and silencing the subjects in order to place them under a “clinical regard” In this text, the necessity of subverting these evaluations is put up for debate, in an attempt to abandon the seeking of faults, and in order to discover the real child as a historical being.##plugins.themes.default.displayStats.downloads##
##plugins.themes.default.displayStats.noStats##
Téléchargements
Publiée
1997-01-01
Numéro
Rubrique
Psicologia e Razão Instrumental
Licence
Todo o conteúdo de Psicologia USP está licenciado sob uma Licença Creative Commons BY-NC, exceto onde identificado diferentemente.
A aprovação dos textos para publicação implica a cessão imediata e sem ônus dos direitos de publicação para a revista Psicologia USP, que terá a exclusividade de publicá-los primeiramente.
A revista incentiva autores a divulgarem os pdfs com a versão final de seus artigos em seus sites pessoais e institucionais, desde que estes sejam sem fins lucrativos e/ou comerciais, mencionando a publicação original em Psicologia USP.
Comment citer
Abstracted Intelligence, Silenced Children: The Evaluations of Intelligence. (1997). Psicologia USP, 8(1), 63-89. https://doi.org/10.1590/psicousp.v8i1.107579