O cinema como subproduto do cinema Found Footage

Authors

  • Geraldo Veloso Sem registro de afiliação

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-4077.v3i5p66-80

Keywords:

Alberto Cavalcanti, Um homem e o cinema, Brazilian cinema, Found footage

Abstract

Um Homem e o Cinema depicts the development of filmic resources in a physical and direct way, through one of its most skilled operators: Alberto Cavalcanti. And it does so by using his own films for proving it. In Um Homem e o Cinema, found-footage appears as sections/chapters of a monograph that manages to avoid an academic format, in favor of a more essayistic style. It is a film about cinema and a man who lived it intensely and viscerally: Brazilian Alberto Cavalcanti.

Author Biography

  • Geraldo Veloso, Sem registro de afiliação

    nasceu em 1944, em Belo Horizonte. Realizou (como montador, produtor, roteirista, diretor), mais de 120
    filmes (longa, curta, média), em mais de 50 anos. Tem trabalhos como crítico, pesquisador, professor, conferencista e o livro A Longa Trajetória de Theobaldo Odisseu de Almeida. Dirigiu os filmes Perdidos e Malditos, Homo Sapiens, Toda a Memória das Minas, entre outros. Coordena o Consórcio Mineiro de Audiovisual.

Published

2014-10-26