Animação turística: um fenômeno da moda?

Authors

  • Luiz Octávio de Lima Camargo
  • Marilia Gomes dos Reis Ansarah Universidade Paulista (Unip)

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v2i2p31-42

Keywords:

Tourism, animation. Turistic animation, origin, evolution, leader. Hotel, animation.

Abstract

Approaches the origin and evolution of animation in the tourism context analizing: the three periods of touristic animation (before, during and after): the touristic leader. Discusses in prominence the animation of hotel keeping animation and suggests the necessity of on adequate formation of human resources in the area.

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Author Biographies

  • Luiz Octávio de Lima Camargo
    Doutor em Ciências da Educação pela Universidade Sorbone, Paris. Gerente da empresa Tempolivre Consultoria e Projetos Culturais SIC Ltda.
  • Marilia Gomes dos Reis Ansarah, Universidade Paulista (Unip)
    Mestre em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da USP. Supervisora de Curso da Secretaria Municipal de Cultura, conveniada no Departamento de Relações Públicas. Propaganda e Turismo da ECMJSP. Professora Titular e Coordenadora do Curso Superior de Turismo na Universidade PaulIsta.

Published

1991-11-28

Issue

Section

Articles

How to Cite

CAMARGO, Luiz Octávio de Lima; ANSARAH, Marilia Gomes dos Reis. Animação turística: um fenômeno da moda?. Revista Turismo em Análise, São Paulo, Brasil, v. 2, n. 2, p. 31–42, 1991. DOI: 10.11606/issn.1984-4867.v2i2p31-42. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/63961.. Acesso em: 21 may. 2024.