A enunciação da canção popular nos limites da narratividade
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-7114.sig.1985.90494Abstract
A semiotização dos discursos artísticos que escapam ao universo literário tem sido uma das frentes de atuação da semiótica de hoje. As primeiras incursões foram praticadas, evidentemente, no terreno das artes seculares como a pintura, a arquitetura e até a música que, embora apresentassem problemas de enorme complexidade por diferirem radicalmente da língua natural, mantinham, pelo menos, uma significação homogênea pois que articulada por um único sistema.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
1987-01-30
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 1987 Luiz Tatit
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal must agree with the following terms:
- Authors keep their copyrights and grant the journal first time publication rights, having their articles simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows sharing texts with authorship recognition and first publication on this journal for non-commercial purposes.
- Authors are allowed to make additional contracts, for a non-exclusive distribution of the article’s version published on this journal (e.g.: publishing in institutional repositories of articles or as a book chapter), with authorship recognition and first publication on this journal.
How to Cite
A enunciação da canção popular nos limites da narratividade. (1987). Significação: Journal of Audiovisual Culture, 6, 23-28. https://doi.org/10.11606/issn.2316-7114.sig.1985.90494