O papel da lingüística e a relação teoria e prática no ensino da tradução
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2317-9511.tradterm.1997.49882Keywords:
Translation teaching, linguistics, theory-practice, subject-object.Abstract
Linguistics plays a decisive role in the teaching of translation since it strictly distinguishes theory from practice. Such a distinction is closely related to the subject-object opposition and vice-versa. These contradictory poles refer to the issue of language as an independent object of linguistic studies and not to language as a process. This is the main point discussed in this text. Both in translation and in foreign language teaching, it is necessary to think about the possibility of making the subject-object and theory-practice fusion more explicit, so that translators and language learners can effectively participate in the process of production of meaning in which they are involved.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
1997-06-18
Issue
Section
Translation
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution BY-NC-SA que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
Ottoni, P. R. (1997). O papel da lingüística e a relação teoria e prática no ensino da tradução. TradTerm, 4(1), 125-139. https://doi.org/10.11606/issn.2317-9511.tradterm.1997.49882