Autoethnography: a methodological way for researching performative arts

Authors

  • Camila Matzenauer dos Santos Universidade Federal de Santa Maria
  • Gisela Reis Biancalana Universidade Federal de Santa Maria

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-3999.v7i2p53-63

Keywords:

Creation, Methodology, Performance.

Abstract

This article discusses the autoethnographic research method applied to an artistic performance developed by the masters’ Visual Arts program. In this context, the work is monitored and, consequently, collaboratively crossed by the teacher-researcher artist who guides the investigation. The reflexive course developed is anchored in different authors, such as Laplantine, Fortin and Cattani, to approach this methodological procedure and its application on two performances: Diane and Yasmin.

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Author Biographies

  • Camila Matzenauer dos Santos, Universidade Federal de Santa Maria

    Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Artes Visuais da Universidade Federal Santa Maria (UFSM) e bolsista CNPQ. Bailarina, performer e coreógrafa na Umbigo de Bruxa – Virações Artísticas.

  • Gisela Reis Biancalana, Universidade Federal de Santa Maria

    Professora doutora do curso de Bacharelado em Dança e membro permanente do Programa de Pós-Graduação em Artes Visuais na Universidade Federal de Santa Maria (UFSM). Pesquisadora em performance, arte e cultura. Atua como performer, diretora e docente-pesquisadora.

References

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Published

2017-12-31

How to Cite

Autoethnography: a methodological way for researching performative arts. (2017). Revista Aspas, 7(2), 53-63. https://doi.org/10.11606/issn.2238-3999.v7i2p53-63