Para compreendê-los, temos que criá-los: jovens, cultura e comunicação
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1982-8160.v3i1p241-246Keywords:
cultura juvenil, jovem, etnografiaAbstract
Nesta coletânea de ensaios, pesquisadores dos campos da Comunicação e das Ciências Sociais analisam diferentes aspectos que compõem o complexo e multiforme universo das culturas juvenis contemporâneas. Na primeira parte, são examinados eixos temáticos recorrentes na caracterização do que seriam os “retratos da nova geração” difundidos pelas indústrias culturais, além de percepções dos próprios jovens a respeito dessas imagens estereotipadas. A segunda parte apresenta análises sistemáticas de variados aspectos do circuito de produção e de apropriação cultural juvenil, privilegiando, em geral, a (net)etnografia como ferramenta metodológica.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2011-12-15
Issue
Section
Book reviews
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-SA 4.0) which allows sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal for non-commercial purposes.
- Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
How to Cite
Rincón, O. (2011). Para compreendê-los, temos que criá-los: jovens, cultura e comunicação. MATRIZes, 3(1), 241-246. https://doi.org/10.11606/issn.1982-8160.v3i1p241-246