A personalização dos contatos com a mídia e a construção da imagem das organizações

Authors

  • Wilson da Costa Bueno Universidade Metodista de São Paulo Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138879

Keywords:

Image audit. Corporate communication. Communication research.

Abstract

The corporate image audit is an important instrument of business intelligence because it guarantees organizations a professional and appropriate planning of their communication actions. It must be planned from an up-to-date reading of corporate communication and, especially, from the new trends of the media. This article reviews the concepts of the organizational image and reputation, pointing out the importance of the press in building the image of modern organizations.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Wilson da Costa Bueno, Universidade Metodista de São Paulo Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Professor do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Umesp. Professor de Jornalismo da ECA-USP

Published

2005-06-12

How to Cite

BUENO, Wilson da Costa. A personalização dos contatos com a mídia e a construção da imagem das organizações. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 2, n. 2, p. 10–27, 2005. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138879. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138879.. Acesso em: 15 may. 2024.