Política de Comunicação e gestão empresarial: a experiência da Embrapa

Authors

  • Jorge Duarte
  • Heloiza Dias da Silva Universidade Metodista de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138923

Keywords:

Organization Communication. Management. Communication policy.

Abstract

The text summarizes the experience of Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária (Embrapa, or Brazilian Agriculture and Animal Breeding Research Corporation) in the construction of its Communication Policy, aimed at helping the organization to qualify its actions in the new open social environment that resulted from redemocratization in the 1980s decade. Also presented are examples of the mechanisms used by the company to strategically insert communication in its General Management Policy and blend it into all of the organization’s levels.

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Author Biographies

  • Jorge Duarte
    Doutor em Comunicação Social pela Universidade Metodista de São Paulo. Técnico da área de Comunicação Social da Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária (Embrapa)
  • Heloiza Dias da Silva, Universidade Metodista de São Paulo
    Doutoranda e mestre em Comunicação Social pela Universidade Metodista de São Paulo

Published

2007-06-13

How to Cite

DUARTE, Jorge; SILVA, Heloiza Dias da. Política de Comunicação e gestão empresarial: a experiência da Embrapa. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 6, p. 10–25, 2007. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138923. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138923.. Acesso em: 15 may. 2024.