Por que empresas eticamente orientadas?

Authors

  • Robert Henry Srour Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138967

Keywords:

Business ethics. Corporate social responsibility. Business sustainability. Reputational capital. Stakeholders. Social capitalismo. Information society. Intangible assets.

Abstract

This article discusses the sociological bases for adoption, by companies, of corporate social responsibility and business sustainability strategies. It shows us that this attitude does not derive from meritorious civic conscientiousness or nice-guy actions, but results from well-defined and historically-based citizenship pressure. It also points out the growing risk that threatens the reputational capital of the companies and points to a metamorphosis of private property of the intangible assets in common property.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Robert Henry Srour, Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade
    Doutor em Ciências Humanas (Sociologia) pela Universidade de São Paulo. Professor dos MBA da FIA (Fundação Instituto de Adminstração) e da Fipecafi (Fundação Instituto de Pesquisas Contábeis, Atuariais e Financeiras) da Faculdade de Economia, Adminstração e Contabilidade (FEA-USP)

Published

2008-06-14

How to Cite

SROUR, Robert Henry. Por que empresas eticamente orientadas?. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 5, n. 8, p. 59–67, 2008. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138967. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138967.. Acesso em: 29 may. 2024.