O bom nem sempre é o justo: responsabilidade social para além dos domínios das empresas

Authors

  • Maria de Fátima Garbelini Universidade Federal de Goiás. Faculdade de Comunicação e Biblioteconomia
  • Walderes Lima de Brito Universidade Federal de Goiás

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138971

Keywords:

Corporate social responsibility. Sustainability. Public interest.

Abstract

The term corporate social responsibility (CSR) is progressively consolidated as a parameter of evaluation of a company’s management model, and differs from all kinds of corporate philanthropy. This article draws attention to the fact that this concept is evolving from a matter of private interest to one of public interest.

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Author Biographies

  • Maria de Fátima Garbelini, Universidade Federal de Goiás. Faculdade de Comunicação e Biblioteconomia
    Doutora em Técnicas y Métodos Actuales en Información y Documentación pela Universidad de Murcia, Espanha. Professora do Programa de Mestrado em Comunicação e Cidadania, na linha de pesquisa Mídia e Cidadania, da Faculdade de Comunicação e Biblioteconomia da Universidade Federal de Goiás.
  • Walderes Lima de Brito, Universidade Federal de Goiás
    Mestrando em Comunicação, linha de pesquisa Mídia e Cidadania, pela UFG

Published

2008-06-14

How to Cite

GARBELINI, Maria de Fátima; BRITO, Walderes Lima de. O bom nem sempre é o justo: responsabilidade social para além dos domínios das empresas. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 5, n. 8, p. 99–110, 2008. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138971. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138971.. Acesso em: 19 may. 2024.