Responsabilidade social: enfoque organizacional da indústria da comunicação
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138980Keywords:
Corporate social responsibility. Communication industry. ABC Region.Abstract
This article proposes to show connections between the communication industry and new corporate social responsibility (CSR). It is a descriptive research effort that has used bibliographical studies and field surveys applied to organizations of the ABC Region. The findings showed that 72.2% of the organizations of the communication industry in the ABC Region practice CSR initiatives.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2008-12-16
Issue
Section
Espaço Aberto
License
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.
How to Cite
GIACOMINI FILHO, Gino. Responsabilidade social: enfoque organizacional da indústria da comunicação. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 5, n. 9, p. 10–22, 2008. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138980. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138980.. Acesso em: 21 may. 2024.