Responsabilidade social: enfoque organizacional da indústria da comunicação

Authors

  • Gino Giacomini Filho Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes Universidade Municipal de São Caetano do Sul

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138980

Keywords:

Corporate social responsibility. Communication industry. ABC Region.

Abstract

This article proposes to show connections between the communication industry and new corporate social responsibility (CSR). It is a descriptive research effort that has used bibliographical studies and field surveys applied to organizations of the ABC Region. The findings showed that 72.2% of the organizations of the communication industry in the ABC Region practice CSR initiatives.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Gino Giacomini Filho, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes Universidade Municipal de São Caetano do Sul
    Doutor e Professor livre-docente em Comunicação Social pela ECA-USP. Coordenador do Programa de Mestrado em Comunicação da Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS). Professor da USCS e da ECA-USP

Published

2008-12-16

How to Cite

GIACOMINI FILHO, Gino. Responsabilidade social: enfoque organizacional da indústria da comunicação. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 5, n. 9, p. 10–22, 2008. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138980. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138980.. Acesso em: 21 may. 2024.