Midiatização empresarial: propostas de interação a partir de um canal televisivo de marca

Authors

  • Fábia Pereira Lima Faculdade Anhanguera - Fabrai

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138992

Keywords:

Mediatization. Organizational discourse. Contemporar y culture.

Abstract

The work strives, through analysis of a brand TV channel – Canal Oi –, to comprehend the mediatization phenomenon and its influence on the way companies relate with contemporary society. It also attempts to perceive how in this process organizational discourse becomes impregnated with traces of the interlocutor with who it tries to relate, as well as of socio-cultural reality.

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Author Biography

  • Fábia Pereira Lima, Faculdade Anhanguera - Fabrai
    Mestre em Comunicação Social - Interações Midiáticas pela Pontifícia Universidade Católica de Minas (PUC Minas). Professora no curso de Relações Públicas da Febrai/Anhanguera

Published

2008-12-16

How to Cite

LIMA, Fábia Pereira. Midiatização empresarial: propostas de interação a partir de um canal televisivo de marca. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 5, n. 9, p. 188–203, 2008. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138992. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138992.. Acesso em: 21 may. 2024.