Public Relations: reasons for practicing them

Authors

  • Maria Aparecida Ferrari Universidade Metodista de São Paulo Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2009.139016

Keywords:

Public Relations. Definition. Profession. Corpus Doctrinae. Communication.

Abstract

This article discusses Public Relations as a communication management function and its roles in the organization. It questions whether Public Relations are a science or the practice of an art form, the fact that its definition is still difficult to comprehend, and discusses the problems that lead to the practical differences for its practice in Latin America, in the European nations and in North America. The article closes with a discussion of some of the major elements that legitimate a profession, going beyond its concept as a science or an art.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Maria Aparecida Ferrari, Universidade Metodista de São Paulo Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Doutora e mestre em Ciências da Comunicação pela Escolda de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo. Coordenadora de Curso de Relações Públicas da Universidade Metodista de São Paulo. Professora dos programas de graduação e pós-graduação da ECA-USP

Published

2009-12-18

How to Cite

FERRARI, Maria Aparecida. Public Relations: reasons for practicing them. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 6, n. 10-11, p. 134–141, 2009. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2009.139016. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139016.. Acesso em: 18 may. 2024.