Relações Públicas na gestão da responsabilidade social: desafio e oportunidade

Authors

  • Maria José da Costa Oliveira
  • Silvana Nader Faculdades Metropolitanas de Campinas

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2006.139993

Keywords:

Public Relations. Politics of social responsibility. Strategic management.

Abstract

The article analyzes the role of the area of Public Relations in social responsibility management. It starts by emphasizing the new positioning of the organizations in the light of the transformations that are occurring in society and the relevance of maintaining strategic relationships with the different publics as base for establishing social responsibility policies. It also stresses Public Relations professional’s need to understand and to assume his/her role in the strategic management of the social responsibility policies, with the aim of alignment and equilibrium between the interests of the society, of the organizations and, particularly, exercise of citizenship.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Maria José da Costa Oliveira
    Doutora e Mestre em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo
  • Silvana Nader, Faculdades Metropolitanas de Campinas
    MBA em Gestão e Empreendedorismo Social pela Fundação Instituto de Administração da Universidade de São Paulo (FIA-USP). Docente de Graduação e pós-graduação das Faculdades Metropolitanas de Campinas (Metrocamp) e do curso de Gestão do Terceiro Setor de Escola Superior de Advocacia da Ordem dos Advogados do Brasil de São Paulo (OAB-SP)

Published

2006-12-13

How to Cite

OLIVEIRA, Maria José da Costa; NADER, Silvana. Relações Públicas na gestão da responsabilidade social: desafio e oportunidade. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 3, n. 5, p. 96–107, 2006. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2006.139993. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139993.. Acesso em: 16 may. 2024.