Marketing and Public Relations to promote dialogue with the public in the social networks

Authors

  • Flávia Cristina Martins Mendes Universidade São Judas
  • Mitsuru Higuchi Yanaze Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2018.155286

Keywords:

Marketing, Strategic, Relationships, Public, Social networks

Abstract

This article seeks to present how new marketing strategies are being used by organizations to build a more effective dialogue with their respective audiences, especially in social networks where they are more present and active. It is important to show that consumer behavior changes have transformed company-consumer relationships, making marketing reach new alternatives to optimize its success.

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Author Biographies

  • Flávia Cristina Martins Mendes, Universidade São Judas

    Mestre em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicação e Artes da Universidade de
    São Paulo.
    Professora e pesquisadora do Centro de Estudos de Avaliação em Comunicação e Marketing –
    CEACOM-ECA/USP.
    Professora nos cursos de extensão da ESPM São Paulo e dos cursos de comunicação social da
    Universidade São Judas.
    Coautora dos livros Comunicação em cena – Volume 1 (2012) e 5 (2014) e do livro Marketing e
    comunicação de projetos socioculturais: experiências brasileiras e cubanas (2015).

  • Mitsuru Higuchi Yanaze, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

    Professor titular de Marketing e Comunicação da Escola de Comunicações e Artes da Universidade
    de São Paulo – ECA/USP.
    Coordenador geral do Centro de Estudos de Avaliação e Mensuração em Comunicação e
    Marketing – CEACOM-ECA/USP.
    Coordenador do curso de especialização em Gestão de Comunicação e Marketing da ECA/USP.
    Diretor da Mitsuru H. Yanaze & Associados, empresa de consultoria.
    Autor dos livros Gestão de marketing e comunicação: avanços e aplicações (2007; 2. ed., 2011);
    Retorno de investimentos em comunicação: avaliação e mensuração (2010; 2. ed., 2013) e
    Marketing fácil (2013).

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Published

2018-11-29

How to Cite

MENDES, Flávia Cristina Martins; YANAZE, Mitsuru Higuchi. Marketing and Public Relations to promote dialogue with the public in the social networks. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 15, n. 29, p. 21–29, 2018. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2018.155286. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/155286.. Acesso em: 20 may. 2024.