Sensible Reputation: narratives that trigger feelings, emoticons and affections

Authors

  • Cleusa Maria Andrade Scroferneker Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul
  • Denise Pagnussatt Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2023.214687

Keywords:

Sensible reputation, Natura Sou, Sensible dimensions

Abstract

This article, which stems from a doctoral thesis, discusses the materiality of sensible dimensions triggered by Natura’s reputation discourse, especially in the Natura Sou campaign. To do so we opted for depth hermeneutics (THOMPSON, 2002), case study (STAKE, 1995) and discourse analysis (ORLANDI, 2015) as theoretical frameworks. Results show that Natura Sou’s discourse configures a sensible reputation by weaving narratives that emphasize feelings, emotions and affections.

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Author Biographies

  • Cleusa Maria Andrade Scroferneker, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

    Pós-doutorado Ciências da Comunicação – Escola de Comunicações e Artes/Universidade de São Paulo. Doutorado em Ciências da Comunicação - Escola de Comunicações e Artes/Universidade de São Paulo. Mestrado em Planejamento Urbano e Regional/PROPUR VI - Faculdade de Arquitetura/Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Bacharelado em Comunicação Social – Habilitação Polivalente – Faculdade de Comunicação Social/ FAMECOS/ Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. Bacharelado em Geografia - Instituto de Geociências - Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Licenciatura Plena em Geografia – Instituto de Geociências - Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Professora Titular do Programa de Pós-Graduação em Comunicação/PPGCOM e da Escola de Comunicação, Artes e Design – Famecos/ Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul.

  • Denise Pagnussatt, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

    Doutorado em Comunicação - Programa de Pós-Graduação em Comunicação/PPGCOM e da Escola de Comunicação, Artes e Design – Famecos/ Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. Mestrado em Comunicação - Programa de Pós-Graduação em Comunicação/PPGCOM e da Escola de Comunicação, Artes e Design – Famecos/ Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. MBA Executivo em Marketing – Escola Superior de Propaganda e Marketing – ESPM-RS. Bacharelado em Comunicação Social – Relações Públicas Escola de Comunicação, Artes e Design – Famecos/ Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. Coordenadora dos cursos de Relações Públicas e de Comunicação Empresarial da Escola de Comunicação, Artes e Design – Famecos/ Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. Professora Adjunta da Escola de Comunicação, Artes e Design – Famecos/ Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul.

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Published

2023-12-29

How to Cite

SCROFERNEKER, Cleusa Maria Andrade; PAGNUSSATT, Denise. Sensible Reputation: narratives that trigger feelings, emoticons and affections. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 20, n. 43, p. 94–106, 2023. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2023.214687. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/214687.. Acesso em: 16 may. 2024.