Linguistic shaping of Self and pedagogical action
DOI:
https://doi.org/10.1590/S0103-65642007000300002Keywords:
Action theory, Gestures, Symbol, Self PsychologyAbstract
This article deals with some aspects of Mead's action theory related to his thesis on the linguistic-social shaping of the Self, by approaching the pedagogical unfoldings which result from it. The article also focuses on showing that the core of Mead's action theory rests on the concept which sees the human being as an acting organism constituted socially through the capacity of employing meaningful gestures and symbols.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2007-09-01
Issue
Section
Original Articles
License
Todo o conteúdo de Psicologia USP está licenciado sob uma Licença Creative Commons BY-NC, exceto onde identificado diferentemente.
A aprovação dos textos para publicação implica a cessão imediata e sem ônus dos direitos de publicação para a revista Psicologia USP, que terá a exclusividade de publicá-los primeiramente.
A revista incentiva autores a divulgarem os pdfs com a versão final de seus artigos em seus sites pessoais e institucionais, desde que estes sejam sem fins lucrativos e/ou comerciais, mencionando a publicação original em Psicologia USP.
How to Cite
Linguistic shaping of Self and pedagogical action. (2007). Psicologia USP, 18(3), 13-29. https://doi.org/10.1590/S0103-65642007000300002