Adult learning

Authors

  • Alessandro Giraldes Iglesias Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto
  • Antonio Pazin-Filho Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2176-7262.v47i3p256-263

Keywords:

Adult Learning, Cognitive Neuroscience, Memory

Abstract

Gradually, adult learning has been differentiated pedagogy. This began with the cognitive psychology and currently already have neuroimaging evidence to justify these differences and allow a better understanding of the learning and memory process to support the development of new teaching techniques.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Alessandro Giraldes Iglesias, Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto

    Médico formado na Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo (FMRP-USP); Especialista em Cardiologia; Pós-Graduando no Programa de Ensino em Saúde da Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo (FMRP-USP)

  • Antonio Pazin-Filho, Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto

    Professor Associado II da Divisão de Emergências Clínicas
    do Departamento de Clínica Médica da Faculdade de Medicina
    de Ribeirão Preto da Universidade de São Paulo. Coordenador
    do Laboratório de Simulação da Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo (FMRP-USP)

Published

2014-11-03

Issue

Section

Capítulos

How to Cite

1.
Iglesias AG, Pazin-Filho A. Adult learning. Medicina (Ribeirão Preto) [Internet]. 2014 Nov. 3 [cited 2024 May 15];47(3):256-63. Available from: https://www.revistas.usp.br/rmrp/article/view/86612