Marketing turístico do Parque Nacional do Iguaçu: vida selvagem e imagens de animais

Authors

  • Mauro José Ferreira Cury Universidade de São Paulo; Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v13i2p88-95

Keywords:

tourism, natural areas, wildlife, animals, National Park of the Iguaçu (Brazil and Argentina).

Abstract

This paper analyses the tourism in the protected natural areas with approach for the wildlife. It verifies the recitals of the ecotourism with the resources of the sustainable tourism in the National Park of the Iguaçu in Brazil and Argentina, directed to the wildlife, science and to the marketing.

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Author Biography

  • Mauro José Ferreira Cury, Universidade de São Paulo; Escola de Comunicações e Artes
    Graduado em Geografia e Estudos Sociais. Especialista em Geografia Humana e Administração da Atividade Turística em Núcleos Receptores. Mestre em Ciências da Comunicação na Escola de Comunicações e Artes da USP.

Published

2002-11-19

Issue

Section

Articles

How to Cite

CURY, Mauro José Ferreira. Marketing turístico do Parque Nacional do Iguaçu: vida selvagem e imagens de animais. Revista Turismo em Análise, São Paulo, Brasil, v. 13, n. 2, p. 88–95, 2002. DOI: 10.11606/issn.1984-4867.v13i2p88-95. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/63601.. Acesso em: 25 may. 2024.