Acolhimento de qualidade: fator diferenciador para o incremento do turismo

Authors

  • Biagio Maurício Avena Centro Federal de Educação Tecnológica da Bahia - CEFET-BA

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v12i1p20-29

Keywords:

hospitality, tourist service, man, space.

Abstract

This paper presents the basic characteristics of the hospitality that should be offered at the touristic destinations and their touristic equipment and services. It presents the concept of hospitality focusing some fundamental
categories such as: the need of hospitality inner to man; The relationship man-space; the desire and the host's hope; the organization of the hospitality; the smile; the tourist's hospitality place; the personnel profile and formation for the hospitality.

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Author Biography

  • Biagio Maurício Avena, Centro Federal de Educação Tecnológica da Bahia - CEFET-BA
    Mestrando em Educação na Universidade Federal da Sahia e Universidade Estadual de Santa Catarina. Especialista em Administração Hoteleira pelo SENAC/UESC. Professor de Turismo do CEFET-BA/UNED-Eunápolis.

Published

2001-05-03

Issue

Section

Articles

How to Cite

AVENA, Biagio Maurício. Acolhimento de qualidade: fator diferenciador para o incremento do turismo. Revista Turismo em Análise, São Paulo, Brasil, v. 12, n. 1, p. 20–29, 2001. DOI: 10.11606/issn.1984-4867.v12i1p20-29. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/63527.. Acesso em: 18 may. 2024.