“She owns this beauty”: female empowerment, different bodies, and inclusion in the Avon advertising discourse

Authors

  • Leonardo Mozdzenski Universidade Federal de Pernambuco
  • Keliny Cláudia da Silva Universidade Federal de Pernambuco
  • Liliana Barros Tavares Universidade Federal de Pernambuco COM Acessibilidade Comunicacional

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v9i2p39-54

Keywords:

Advertising, Female empowerment, Different bodies, Inclusion, Beauty.

Abstract

In this research we aim to investigate the “discourses of difference” that emerge in the advertising realm and bring representations of different bodies. To do so, we have adopted the principles of Critical Discourse Analysis to examine Avon’s advertising campaign “She owns this beauty”, featuring non-hegemonic bodies – black, transsexual, plus size, and disabled – and which is also available in a version with accessibility. The theoretical discussions on female empowerment, non-normative body, and social inclusion are based on Fairclough, McRobbie, Hoff, León, among others.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Leonardo Mozdzenski, Universidade Federal de Pernambuco

    Doutor em Linguística pelo Programa de Pós-Graduação em Letras da Universidade Federal do Pernambuco (UFPE), doutorando em Comunicação pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação da UFPE. Integrante do Grupo de Pesquisa As narrativas da publicidade híbrida e os novos papéis do consumidor, coordenado pelo prof. dr. Rogério Covaleski.

  • Keliny Cláudia da Silva, Universidade Federal de Pernambuco

    Mestre em Comunicação pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal do Pernambuco. Integrante do Grupo de Pesquisa As narrativas da publicidade híbrida e os novos papéis do consumidor, coordenado pelo prof. dr. Rogério Covaleski.

  • Liliana Barros Tavares, Universidade Federal de Pernambuco COM Acessibilidade Comunicacional

    Doutoranda em Comunicação pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal do Pernambuco. Audiodescritora e Gestora da COM acessibilidade comunicacional (Recife/PE).

Published

2017-12-22

How to Cite

“She owns this beauty”: female empowerment, different bodies, and inclusion in the Avon advertising discourse. Signos do Consumo, [S. l.], v. 9, n. 2, p. 39–54, 2017. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v9i2p39-54. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/124151.. Acesso em: 20 may. 2024.