Corporate culture: determinant or strategic limitation for Branding

Authors

  • Martha Gabriel Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
  • Clotilde Perez Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v9i2p68-79

Keywords:

Corporate culture, Branding, Engagement.

Abstract

This article aims to present the concept of corporate culture, as well as to demonstrate its essentiality in branding strategies. As it is a determining factor of the success of branding, corporate culture can favor strategic paths, but it can also make them unfeasible, necessitating, therefore, interventions and adjustments for their feasibility. The methodology proposed here is the “3Es”, an adaptation of the methodology of engagement and social transformation: education, structure and stimulus, focusing on education the best efforts, as the essential foundation of structure and stimulation.

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Author Biographies

  • Martha Gabriel, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo

    Professora do Programa de Pós-Graduação Tecnologias da Inteligência e Design Digital da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. Doutora em Artes pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo.

  • Clotilde Perez, Universidade de São Paulo

    Professora Titular de Publicidade e Consumo da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo. Doutora em Comunicação e Semiótica pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. Líder do Grupo de Estudos Semióticos em Comunicação, Cultura e Consumo. Fundadora da Casa Semio.

Published

2017-12-22

How to Cite

Corporate culture: determinant or strategic limitation for Branding. Signos do Consumo, [S. l.], v. 9, n. 2, p. 68–79, 2017. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v9i2p68-79. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/141002.. Acesso em: 25 may. 2024.