Adverstising’s participation in children’s socialization and moral formation

Authors

  • Lyvia Tascone École Normale Supérieure de Lyon

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v7i2p217-229

Keywords:

children, advertising, socialization, moral formation

Abstract

This article contributes to the debate on children and advertising, based on focus groups with children, which took place in Brazil and in France. The analysis of the complex relationship between children and advertising enabled the discovery of children’s critical thinking towards advertising. However, this critical thinking does not limit advertising’s participation in children’s socialization and moral formation, indicating a complex and active exchange.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Lyvia Tascone, École Normale Supérieure de Lyon
    Professora Convidada no Centro Universitário das Faculdades Metropolitanas Unidas (FMU) no curso de Pós-Graduação em Comunicação e Marketing e Gerente de Pesquisa de Mercado na Unilever Brasil. Graduação em Comunicação Social com Habilitação em Publicidade e Propaganda pela Universidade de São Paulo (2008) e Pós-Graduação em Socio-Psicologia pela Fundação Escola de Sociologia e Política de São Paulo (2011). É mestre em Comunicação e Informação pela École Normale Supérieure de Lyon (2012). Dedica-se a estudar assuntos relativos à participação da publicidade na formação moral das crianças.

Published

2015-12-15

How to Cite

Adverstising’s participation in children’s socialization and moral formation. Signos do Consumo, [S. l.], v. 7, n. 2, p. 217–229, 2015. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v7i2p217-229. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/112209.. Acesso em: 19 may. 2024.