A Comunicação e a tangibilidade de sua avaliação

Authors

  • Mitsuru Yanaze Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
  • Ubaldo Crepaldi Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138885

Keywords:

Communication. Concept. Objectives. Investment. Return.

Abstract

This article discusses the decomposition of the objectives of Communication as a process of relationship. Through one brief revision of the literature and the presentation of some results of inquiries, it aims to contribute to the construction of a concept of Organization as a Communication process and to relate Communication actions to efficaciousness in the contribution to the achievement of the enterprise’s objectives.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Mitsuru Yanaze, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Livre Docente e Doutor em Ciências da Comunicação pela ECA-USP. Professor de Pós-Graduação e Graduação da ECA-USP
  • Ubaldo Crepaldi, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Mestrando em Relações Públicas pela ECA-USP. Professor convidado da Aberje - Associação Brasileira de Comunicação Empresarial

Published

2005-06-12

How to Cite

YANAZE, Mitsuru; CREPALDI, Ubaldo. A Comunicação e a tangibilidade de sua avaliação. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 2, n. 2, p. 134–145, 2005. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138885. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138885.. Acesso em: 17 may. 2024.