A comunicação de riscos no mundo corporativo e o conteúdo da mensagem

Authors

  • Leandro Leonardo Batista Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138928

Keywords:

Risk communication. Risk perception.

Abstract

This article addresses the variables that organizations must take into account when communicating risks, including the format of the information, the content of the message, the presentation and the approach used. The combinations of these factors must consider the perception of a risk by the stakeholders, who are the receivers of the messages, and involves numerous subjective aspects.

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Author Biography

  • Leandro Leonardo Batista, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Doutor em Comunicação Social pela Universidade da Carolina do Norte, EUA. Professor da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo.

Published

2007-06-13

How to Cite

BATISTA, Leandro Leonardo. A comunicação de riscos no mundo corporativo e o conteúdo da mensagem. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 6, p. 100–113, 2007. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138928. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138928.. Acesso em: 15 may. 2024.