Estudo sobre comunicação organizacional em empresas belorizontinas: discurso para público ou diálogo com stakeholders?
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138987Keywords:
Organizational communication. Discourse. Dialogue. Stakeholders.Abstract
This work presents research conducted in 2007 at UNI-BH, with the purpose of having a better understanding of the characteristics of organizational communication. Empirically, it aimed at identifying how and with what purposes would companies established in Belo Horizonte develop their communication processes. The results confirmed that, although the discourses point to more dialogic and participative communication, the practices continue to prescribe old formulae through which a very linear communication is characterized, with less emphasis on the possibilities of effective intervention in the reality of those involved in the communication process.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2008-12-16
Issue
Section
Dossiê
License
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.
How to Cite
VILAÇA, Wilma Pereira Tinoco. Estudo sobre comunicação organizacional em empresas belorizontinas: discurso para público ou diálogo com stakeholders?. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 5, n. 9, p. 101–117, 2008. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138987. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138987.. Acesso em: 21 may. 2024.