Estudo sobre comunicação organizacional em empresas belorizontinas: discurso para público ou diálogo com stakeholders?

Authors

  • Wilma Pereira Tinoco Vilaça Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138987

Keywords:

Organizational communication. Discourse. Dialogue. Stakeholders.

Abstract

This work presents research conducted in 2007 at UNI-BH, with the purpose of having a better understanding of the characteristics of organizational communication. Empirically, it aimed at identifying how and with what purposes would companies established in Belo Horizonte develop their communication processes. The results confirmed that, although the discourses point to more dialogic and participative communication, the practices continue to prescribe old formulae through which a very linear communication is characterized, with less emphasis on the possibilities of effective intervention in the reality of those involved in the communication process.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Wilma Pereira Tinoco Vilaça, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Doutoranda do programa de Ciências da Comunicação de Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo. Mestre em Administração, com ênfase em Gestão e Inovação pela Pontifícia Universidade Católica (PUC-Minas) em parceria com a FDC

Published

2008-12-16

How to Cite

VILAÇA, Wilma Pereira Tinoco. Estudo sobre comunicação organizacional em empresas belorizontinas: discurso para público ou diálogo com stakeholders?. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 5, n. 9, p. 101–117, 2008. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138987. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138987.. Acesso em: 21 may. 2024.