Digital Communication in the organizations: trends and transformations

Authors

  • Elizabeth Saad Corrêa Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes. Departamento de Jornalismo e Editoração. Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2009.139020

Keywords:

Digital communication. Social media. Web 2.0. Professional education.

Abstract

Considering the context of Information and Communication Technologies (ICTs), all of the Organizational Communication processes involve new application forms. This essay discusses two main trends that are transforming this field: the impacts of social media and the proposal of transforming the professional background by focusing more on digital competencies and skills.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Elizabeth Saad Corrêa, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes. Departamento de Jornalismo e Editoração. Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação
    Doutora em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo. Mestre e graduada em Administração de Empresas pela Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade da Universidade de São Paulo. Professora do Departamento de Jornalismo e Editoração e do Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação da ECA-USP

Published

2009-12-18

How to Cite

CORRÊA, Elizabeth Saad. Digital Communication in the organizations: trends and transformations. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 6, n. 10-11, p. 161–167, 2009. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2009.139020. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139020.. Acesso em: 13 may. 2024.