Interaction spaces in business: places for formal face to face communication

Authors

  • Kátia Perez

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2013.139194

Keywords:

Communication with employees. Interaction spaces. Formal face to face communication. Periodicity.

Abstract

In organizations, areas for coffee, dining halls and meeting rooms are places for interactions. These sites, by themselves, convey a meaning for employees. However, organizations do not fully leverage these interaction spaces as face to face communication channels. This is the main idea proposed in this article, which refers to the results of a qualitative research conducted with representatives of fourteen companies, all of them from the Corporate Communications area.

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Author Biography

  • Kátia Perez
    Mestre em Comunicação Social, com ênfase em Comunicação Interna, pela Universidade Metodista de São Paulo (Umesp). Especialista em Planejamento Estratégico em Comunicação pela Umesp. Graduada em Comunicação Social – Jornalismo pela Umesp. Consultora em comunicação organizacional, com foco em comunicação com empregados e publicações empresariais. Integrante do grupo de pesquisa “Comunicação empresarial no Brasil: uma leitura crítica (Criticom)”, da Umesp.

Published

2013-12-28

How to Cite

PEREZ, Kátia. Interaction spaces in business: places for formal face to face communication. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 10, n. 19, p. 85–95, 2013. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2013.139194. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139194.. Acesso em: 17 may. 2024.