Memory and organizational communication in Brasil: interfaces

Authors

  • Lucia Santa Cruz Escola Superior de Propaganda e Marketing

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2014.139229

Keywords:

Organizational memory. Organizational communication. Corporate identity.

Abstract

actions in the Brazilian environment. Based on the results of a recent survey of the state of the art in Brazil, the article draws on two business initiatives – Memória das Comunidades Natura site and the Centro de Memória Bunge – to reflect on the uses that the memory of the organizations makes to produce discourses of construction of identity and establish relationships with the stakeholders of companies and institutions. The theoretical referential of the studies of memory comes from the fields of history and of museology.

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Author Biography

  • Lucia Santa Cruz, Escola Superior de Propaganda e Marketing
    Doutora e mestre em Comunicação e Cultura pela Escola de Comunicação da Universidade Federal do Rio de Janeiro (ECO-UFRJ). Graduada em Jornalismo pela ECO-UFRJ. Professora das graduações de Jornalismo e Publicidade da ESPM-Rio. Pesquisadora dos seguintes grupos de pesquisa: “Coordenação interdisciplinar de estudos contemporâneos” (CIEC-UFRJ); “Comunicação e organizações” (ESPM-Rio); “Desafios da comunicação integrada nas organizações hoje”; “Estudos e pesquisas em comunicação organizacional” (UnB). Sócia-diretora da consultoria em comunicação organizacional Escrita Fina.

Published

2014-06-29

How to Cite

CRUZ, Lucia Santa. Memory and organizational communication in Brasil: interfaces. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 11, n. 20, p. 177–188, 2014. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2014.139229. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139229.. Acesso em: 16 may. 2024.