Authenticity investigation in organizational communication

Authors

  • Márcia Maria Garçon Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
  • Mitsuru Higuchi Yanaze Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes. Departamento de Relações Públicas, Propaganda e Turismo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2016.139346

Keywords:

Authenticity. Authentic brand. Brand communication.

Abstract

This article suggests that the investigation of authenticity in organizational communication starts from a theoretically built concept, which is solidly defined and properly aligned with the target public perception dynamics related to the organizational brands. The study also proposes drivers to develop and manage researches, based on theoretical review of three fields of study – philosophy, social sciences and theory of communication – combined with the empirical research to test and validate the assumptions.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Márcia Maria Garçon, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Doutora e mestre em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Especialista em Gestão Estratégica de Marketing e Comunicação pela ECA-USP. Graduada em Jornalismo pela Universidade Estadual Paulista (Unesp). Pesquisadora do Centro de Estudos em Avaliação de Comunicação e Marketing (Ceacom), da ECA-USP
  • Mitsuru Higuchi Yanaze, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes. Departamento de Relações Públicas, Propaganda e Turismo
    Doutor em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Mestre em Business Administration pela Michigan State University. Especialista em Administração de Empresas pela Fundação Getúlio Vargas (FGV). Graduado em Publicidade e Propaganda pela ECA-USP. Professor titular do Departamento de Relações Públicas, Propaganda e Turismo da ECA-USP. Coordenador do Centro de Estudos de Avaliação e Mensuração em Comunicação e Marketing (Ceacom) da ECA-USP

Published

2016-12-03

How to Cite

GARÇON, Márcia Maria; YANAZE, Mitsuru Higuchi. Authenticity investigation in organizational communication. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 13, n. 25, p. 135–148, 2016. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2016.139346. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139346.. Acesso em: 20 may. 2024.