Reputation 4.0: intimacy and privacy in the corporate company discursive phenomenon

Authors

  • Luiz Peres-Neto Universitat Autònoma de Barcelona
  • Sheila Mihailenko Chaves Magri Escola Superior de Propaganda e Marketing de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2021.185116

Keywords:

Reputation 4.0, Discursive phenomenon, Intimacy, Privacy, Bakhtin

Abstract

Based on media convergence, this paper aims to address intimacy as part of the organization reputation discursive phenomenon.
To this end, a media post accusing an organization of promoting extramarital affair and a news about this media post were
studied in the light of the dialogical analysis proposed by Bakhtin. The results indicate that intimacy bonds are rejected and
obliterated. However, in these dialogues, privacy provides a different perspective on affective bonds to think the ethics of
public and private interests in the networks.

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Author Biographies

  • Luiz Peres-Neto, Universitat Autònoma de Barcelona

    Doutor em Comunicação pela Universitat Autònoma de Barcelona. Mestre em Comunicação pela Universitat Autònoma de Barcelona. Serra Húnter Lector no Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació na Universitat Autònoma de Barcelona.

  • Sheila Mihailenko Chaves Magri, Escola Superior de Propaganda e Marketing de São Paulo

    Doutoranda pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Práticas de Consumo da Escola Superior de Propaganda e Marketing de São Paulo (ESPM-SP). Mestre em Comunicação pela ESPM-SP. Bolsista Capes e membro do Grupo de Pesquisa em Ética, Comunicação e Consumo (GPECC).

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Published

2021-09-21

How to Cite

PERES-NETO, Luiz; MAGRI, Sheila Mihailenko Chaves. Reputation 4.0: intimacy and privacy in the corporate company discursive phenomenon. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 18, n. 36, p. 174–185, 2021. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2021.185116. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/185116.. Acesso em: 28 may. 2024.