O desafio da avaliação de resultados em Comunicação Organizacional

Authors

  • Gilceana Soares Moreira Galerani

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138886

Keywords:

Evaluation. Measuring. Communication. Public Relations. Planning.

Abstract

This article presents literature concepts pertaining to evaluations in Communication, discusses the utilization of the term “control” in this area, describes planning as an essential requirement to adequately measure the results, and comments on two evaluation models, slightly approaching their application in two organizations in Brazil.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Gilceana Soares Moreira Galerani
    Bacharel em Comunicação Social com habilitação em Relações Públicas pela Universidade Estadual de Londrina

Published

2005-06-12

How to Cite

GALERANI, Gilceana Soares Moreira. O desafio da avaliação de resultados em Comunicação Organizacional. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 2, n. 2, p. 146–165, 2005. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138886. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138886.. Acesso em: 17 may. 2024.